poniedziałek, 28 grudnia 2015

Z czego są porzeczki?

    Podczas gdy Janek je właściwie wszystko i jest otwarty na nowe doznania smakowe, Juja niezwykle trudno przekonać do skosztowania nie tylko nowych potraw. Do wszelkich potraw. A dania wieloskładnikowe z założenia są "be". Jak chleb, to najlepiej "bez niczego". Podobnie makaron, omlet, naleśnik. Jak juz je rybę, to też samą. Wszelkie sosy, ziemniaki, kasze i inne dodatki są niepotrzebne. 
        Nawet Janek postawił sobie za punkt honoru przekonanie go do nowych smaków. Udało mu się z wieloma rzeczami. A takie namawianie Juja to często prawie awantura., podczas której tylko Janek zachowuje świętą cierpliwość. Ostatnio poszło o wyciskany sok jabłkowy. Niestety nie "bez", a z sokiem porzeczkowym. 
       Janek przyniósł sobie sok. Juju:
- Mamusiu, przyniesiesz mi soczku?
Przyniosłam.
- Ale ja chciałem bez! Chciałem sam jabłkowy!
- Nie mam innego. Jest z porzeczkami. Pyszny i zdrowy. zobacz, jaki ma ładny kolor. Skosztuj. Polecam!
- Juju, ja też taki piję. Zobacz!
- Ja chciałem sam!
Wyszłam. To nie jest na nerwy matki, która cieszy się świąteczną przerwą od przedszkola.
Po chwili przybiega do mnie Janek:
- Mamusiu! Mamo! Przekonałem go! 
- Brawo! Jak to?
- A wiesz, co mu powiedziałem? Że porzeczki są z ciasteczek!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz